آموزش با اسمارت برد

ماه سپتامبر برای اولین بار پس از ۱۰ سال مدرسه ام را تغییر دادم و به مدرسه جدیدی رفتم که در تمام کلاس ها از تخته های هوشمند استفاده می کند. این مدرسه در حال حاضر درگیر ساخت یک  ساختمان جدید است به همین دلیل سالن ژیمناستیک در اختیار ما نبود. بنابراین کلاس تربیت بدنی یا در محوطه باز میان مدرسه و یادر کلاس درس برگزار می شد.

وایت برد هوشمند، نمایشگری است با صفحه سفید و لمسی که به کامپیوتر متصل می شود. اسمارت برد همچنین از قلم های رنگی و پاک کن بهره می برد تا همانند وایت بردهای معمولی بتوان روی آن نوشت و پاک کرد.

روش های زیادی برای استفاده موثر و کارا از بردهای هوشمند در کلاس تربیت بدنی وجود دارد که برخی از آنها را در اینجا توضیح خواهم داد.

نمایش صفحه کامپیوتر

هر چیزی که توسط صفحه نمایش کامپیوتر نشان داده می شود، می تواند توسط تخته های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد از فایل های تصویری گرفته تا متن و غیره. گاهی اوقات برای نمایش تصاویر از پاور پوینت و نمایش بر روی بردهوشمند استفاده می کنم.

نمایش تمرینات نوشتاری

با استفاده از مایکروسافت Word میتوان لیست تمرینات را برای دانش آموزان روی تخته هوشمند نمایش داد.

فکر بکر ناگهانی

برای جستجو و یافتن تمرینات جدید، اسمارت بردها موقعیت مناسبی را برای جمع آوری ایده های مختلف ایجاد می کنند، اینکه چگونه تمرینات مختلف تکمیل می شود و یا اینکه تمرینات دانش آموزان چگونه ارتقا می یابد.

نمونه های تمرین روی برگه ها

من اغلب مواقع از برگه ها، کتاب ها، ژورنال ها و سایر فرم های نوشتاری که می تواند روی برد هوشمند نمایش داده شود برای نمونه های تمرینی برای دانش آموزان استفاده می کنم. دانش آموزان می توانند روی این برگه ها یادداشت هایی بنویسند یا به ذخیره سازی مطالب با استفاده از نرم افزار اسمارت برد اقدام کنند به عنوان مثال از برنامه های متداول کامپیوتری مثل اکسل، پاورپوینت، ورد و غیره استفاده کنند. من از برنامه اکسل برای ثبت رکوردهای دانش آموزان توسط تخته های هوشمند بهره بردم. همچنین از خود دانش آموزان خواستم که نمرات خود را وارد سیستم کنند.

جمع آوری اطلاعات دانش آموزان

با استفاده از تخته های هوشمند به جمع آوری نمرات دانش آموزان پرداختیم به این روش که آنها نمرات خود را روی برنامه اکسل که روی برد هوشمند باز است، می نویسند. این کار برای تلفیق تکنولوژی و درس های میان رشته ای با تربیت بدنی بسیار موثر است. تکنولوژی های هوشمند با نرم افزارهای مدرن مختلفی کار می کنند و دانش آموزان می توانند با ثبت و ذخیره رکوردهای خود روی بردهای هوشمند اجازه تبادل اطلاعات و نمرات خود را به والدین و مسئولان آموزشی بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *