اسمارت بردها، تحولی شگرف در کلاس های درس

برخی از معلمان از مزایای استفاده از بردهای هوشمند در کلاس درس به عنوان یک ابزار آموزشی آگاه نیستند. در حالی که وایت بردهای سنتی به راحتی مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرند تخته های الکترونیکی تکنولوژی جدیدی است که با توجه به قدرت تاثیرگذاری آن، محبوبیت اندکی به دست آورده اند.

صفحه های نمایش دیجیتال اجازه نمایش تصاویر از کامپیوتر روی تخته هوشمند را می دهد. همچنین تصاویر می توانند روی صفحه به وسیله خودکار یا هایلایت اصلاح شوند. صفحه لمسی وایت بردهای الکترونیکی به معلمان این اجازه را می دهد که  برنامه ها را مستقیما از صفحه نمایش اجرا کنند.

اسمارت بردها به جزء جدایی ناپذیر کلاس های درس تبدیل می شوند. برخی علل برای این امر به این شرح است:

– تخته های هوشمند مدل های متفاوت آموزشی را ساپورت می کنند. دانش آموزان با استفاده از تخته های هوشمند به نوشتن روی آن، گوش دادن و ایجاد مباحث و نمایش مطالب مورد نیاز خود می پردازند.

– بردهای هوشمند تمیزتر هستند و در نتیجه نگهدای آنها بسیار راحت تر است.

اغلب اساتید چرایی استفاده از بردهای الکترونیکی را می دانند ولی نحوه استفاده از آن را نمی دانند. در اینجا برخی از ایده ها برای چگونگی استفاده از تخته های الکترونیکی ارائه شده است:

– از تخته های الکترونیکی به عنوان ابزاری برای یادداشت برداری استفاده کنید. دانش آموزان می توانند نکات مهم را روی آن یادداشت کنند. همچنین می توانید از یکی از دانش آموزان بخواهید که هنگامی که شما در حال صحبت کردن هستید صحبت های شما را تایپ کند به این ترتیب سایر دانش آموزان می توانند مطالب را ببینند و یک نسخه از آن را برای خود داشته باشند.

– به وجود آوردن ایده و فکر جدید در کلاس درس به وسیله اسمارت برد جالب است. نه تنها می توانید  ایده ها و متون را کنار هم بگذارید بلکه می توانید تصاویر، جداول و ویدئو ها را کنار هم بگذارید.

تمام انواع  ابزار و امکانات از قبیل ویدئوها، تصاویر، نمودارها، نقشه ها و بازی ها روی اسمارت برد قابلیت اجرا دارند و استفاده از آن را به امری پویا تبدیل می کنند. این موضوع میزان محتوای مورد استفاده برای آموزش و یادگیری را افزایش می دهد.

نرم افزارهای زیادی برای استفاده از تخته های هوشمند وجود دارد. وبسایت ها و کارگاه های آموزشی زیادی برای آموزش معلمان در زمینه بردهای هوشمند وجود دارد. استفاده از تخته های هوشمند به عنوان تکنولوژی نوین چهره کلاس ها را برای همیشه تغییر داده اند. بهره گیری از بردهای هوشمند روند یادگیری را آسان تر و بسیار پویا و لذت بخش کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *