انواع فناوری در کلاس درس

معلمان از فن آوری برای نمایش اطلاعات، ایجاد نمودار، نظارت بر دانش آموزان و ارتباط با آنها استفاده می کنند. دانش آموزان از تکنولوژی برای یادگیری، تمرین و گسترش آنچه که آموخته اند، استفاده می کنند. به منظور رقابت در جهان، دانش آموزان باید به فن آوری دسترسی داشته باشند.

عملکرد

• از تکنولوژی برای کمک به ارائه های دیداری در کلاس درس و همچنین به عنوان ابزاری آموزشی در ارتباط با برنامه های نرم افزاری و اینترنت استفاده می شود. از فناوری برای آزمودن مهارت های دانش آموزان و کمک به آنها در یادگیری، استفاده می شود.

فناوری دیداری

• بردهای هوشمند یک نوع پیشرفته از تخته های سیاه هستند. از ماژیک های مخصوص برای نوشتن و نمایش دادن مطالب بر روی تخته های هوشمند استفاده می شود. برد های هوشمند قابلیت نمایش دادن صفحات وب سایت و برنامه های نرم افزاری را دارند به همین خاطر دانش آموزان به راحتی می توانند برنامه های مورد نیاز خود را در کلاس درس مشاهده نمایند.

فناوری کامپیوتر

• بسیاری از دانش آموزان برای موفقیت در کلاس درس علاوه بر روش های آموزشی سنتی نیازمند استفاده از تکنولوژی نیز هستند. فن آوری کامپیوتر این امکان را به دانش آموزان می دهد تا بر روی برنامه هایی که باعث بالا رفتن سطح یادگیریشان می شود، کار کنند. پردازش کلمات با تایپ و منتشر نمودن مقالات به دانش آموزان این امکان را می دهد. انواع مختلفی از برنامه هایی که به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت ها و توانایی های خود را تقویت و یا حتی مهارت های خاصی را امتحان کنند، وجود دارد.

فناوری اینترنت

• اینترنت می تواند منابع و وب سایت هایی که برای تقویت مهارت ها و نظارت بر پیشرفت دانش آموز مفید است را ارائه نماید. اینترنت همچنین دارای منابعی برای معلمان مربوط به مدیریت دانش آموز، برنامه های درسی و سایر امور آموزش، دارد.

نتیجه

• اینترنت یک ابزار با ارزش فن آوری است، اما باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. استفاده دانش آموزان از کامپیوتر نیز باید به دقت کنترل گردد. و در نهایت با هوشمندسازی کلاس های درس می توان دانش آموزان را برای یادگیری بیشتر و آسانتر تشویق نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *