تاثیر بردهای هوشمند بر یادگیری دانش‌آموزان

بهره‌گیری از فن‌آوری نوینی تحت عنوان آی‌بورد، باعث به وجود آمدن آثار مثبتی در آموزش شده است. بسیاری از مطالعات نشان دهنده وجود تاثیر مثبت این روش تعاملی تدریس بر روی دانش‌آموزان است. در این مطالعات نتایج مربوط به تاثیر استفاده از این فن‌آوری در آموزش کودکان استثنایی، توانایی درک مفاهیم در میان دانش‌آموزان ابتدایی و افزایش سواد دانش‌آموزان دوره دبیرستان بیش‌تر جلب توجه می‌کند.

 درک مفاهیم اساسی سوادآموزی

  • یک استاد دانشگاه به نام دکتر فیلیپ نوردنس (Philip Nordness)، به همراه خانم جنیفر کلارک (Jennifer Clark) که یک معلم مخصوص آموزش کودکان استثنایی است مطالعه‌ای را در خصوص تاثیر استفاده از بردهوشمند آی‌بورد در افزایش سطح یادگیری مهارت‌های سوادآموزی در مراحل ابتدایی آموزش بر روی کودکان استثنایی انجام داده‌اند. مطالعه آن‌ها نشان می‌دهد که درک مطلب در دانش‌آموزانی که به کمک برد هوشمند آموزش دیده‌اند نسبت به افرادی که به روش سنتی آموزش دیده‌اند بهتر است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که اگرچه عملکرد دانش‌آموزان در استفاده از روش آموزش با استفاده از برد هوشمند آی‌بورد تغییر چشم‌گیری نداشته است ولی سطح حافظه و مهارت آن‌ها در استفاده از این روش افزایش یافته است.

 افزایش تسلط بر مفاهیم ریاضی

  • معلمان یکی از مدارس ابتدایی در ایالت تنسی (Tennessee)، مطالعه‌ای را بر روی توانایی درک مفاهیم ریاضی توسط دانش‌آموزان انجام داده‌اند. این مطالعه که در آن به جای استفاده از روش‌های سنتی، از آی بورد برای آموزش انجام محاسبات ریاضی به دانش‌آموزان استفاده شده، نشان دهنده یک پیشرفت چشم‌گیر در میان دانش‌آموزان می‌باشد. از دانش‌آموزان در ابتدای و انتهای سال یک آزمون استاندارد به عمل آمد که نتایج آن یک رشد ۸ درصدی در انجام محاسبات، ۲۳ درصد رشد در انجام عملیات ضرب و ۲۳ درصد رشد در انجام عملیات تقسیم را نشان می‌دهد.

 توسعه مهارت‌های نوشتاری

  • یکی از معلمان کلاس دوم دبستان یک مدرسه در ایالت ویرجینیا به نام خانم کری گیلبرت (Carrie Gilbert)، مطالعه‌ای را در خصوص تاثیر استفاده از آی‌بورد بر مهارت‌های نوشتاری کودکان انجام داده است. این مطالعه تاثیر استفاده از بردهوشمند آی‌بورد بر روی مهارت نوشتاری کودکان را موثر گزارش می‌کند. وی می‌گوید علاوه بر آن که توجه و تمرکز در کلاس درس او افزایش داشته، دانش‌آموزان عقاید و احساسات خود را نیز راحت‌تر بیان می‌کردند. او همچنین می‌گوید که در این حالت دانش‌آموزان، خود قادر به اصلاح نوشته‌های خود هستند و برای نوشتن یک مطلب احساس لذت بیش‌تری می‌کنند.

 مهارت‌های سودآموزی نوجوانان افزایش می‌یابد

  • دکتر کارولین فوتونا (Carolyn Fortuna) که در یک دبیرستان تدریس می‌کند، مطالعه‌ای را در مورد تاثیر بردهای هوشمند آی‌بورد بر روی مهارت‌های سوادآموزی در میان نوجوانان انجام داده است. برای این مطالعه که به بررسی توانایی این بردها در افزایش سطح خواندن، درک کردن، نمایش دادن، صحبت کردن و یادگیری نوجوانان محصل در دبیرستان پرداخته است هیچ‌گونه نتایج آماری ارائه نشده است. با این حال نتایج، بیانگر توسعه این مهارت‌ها در میان نوجوانان است که دلیل آن ایجاد امکان برقراری ارتباط بین جنبه‌های زندگی فردی و مفاهیمی که به آن‌ها آموزش داده می‌شود بیان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *