تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از بردهای هوشمند

بردهای هوشمند به مانند یک مانیتور بزرگ عمل می کنند، و هر آن چه را که در صفحه رایانه موجود باشد را نمایش می دهند. به علاوه ، بردهای هوشمند دارای حس گر  لمسی نیز هستند.

آنها به کاربران اجازه می دهند تا با استفاده از لمس کردن مانیتور با آن کارکنند . برای مثال دو بار لمس کردن آیکون میانبر برنامه ها باعث می شود که رایانه آن برنامه را راه اندازی کند.

رایانه و ارتباطات

استفاده از برد هوشمند نیازمند وجود یک رایانه می باشد. برد هوشمند به صورت یک مانیتور دوم برای رایانه ها عمل می کند. برای اتصال رایانه  به  بردهای هوشمند معمولا به دو کابل نیاز داریم.

اولی کابل ویدئویی است و باعث می شود که برد هوشمند بتواند صفحه نمایش رایانه را به طور منظم نمایش دهد. کابل دوم اتصال یو اس بی است. به طوری که حس گر لمسی بر روی وایت برد می تواند به صورت ورودی توسط رایانه ثبت شود. برخی از وایت برد های هوشمند از ارتباطات  بی سیم، بلوتوث به جای کابل یو اس بی استفاده می کنند.

پروژکتور

وایت برد های هوشمند  هر آن چه که بر روی صفحه کامپیوتر است را نمایش می دهند ، اما از لحاظ فنی مانیتور به حساب نمی آیند زیرا خودشان به تنهایی مبدل ویدئویی نیستند. در واقع وایت برد های هوشمند سطوح ساده ای هستند که تصاویر را از یک مرجع دیگر دریافت و نمایش می دهند. تصاویر با استفاده از  یک کابل ویدیویی از رایانه به برد هوشمند منتقل می شوند. برخی از مراجع ارسال تصویر (مثل رایانه ها) تصاویر با کیفیت بالا ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر فقط یک تصویر با کیفیت پایین از مانیتور رایانه را نمایش می دهند.

ورودی های لمسی

بردهای هوشمند معمولا با یک قلم لمسی تکمیل می شوند. یک بررسی دقیق از قلم ها  نشان می دهد که آنها از یک بدنه پلاستیکی و  چهار نوک برای نمایش  چهار رنگ استاندارد: قرمز، سبز، آبی، و سیاه تشکیل شده اند، ولی در حقیقت هیچ جوهر واقعی در این قلم ها وجود ندارد. در عوض، هر وقت که  قلم ها از جایگاه مخصوص برداشته شوند، برد هوشمند متوجه می شود که ورودی های لمسی را بایستی به صورت نوشتاری نمایش دهد و جوهر دیجیتالی بر روی برد هوشمند ظاهر می شود.

این بدان  معنی است که کاربران می توانند بعد از برداشتن قلم از جایگاه مخصوص خود ، با هر وسیله مثل انگشتان خود بر روی برد هوشمند  بنویسند و یا اشکالی را ترسیم کنند و تا زمانی که قلم به جای مخصوص برگردانده نشود برد هوشمند فکر می کند شما می خواهید چیزی بنویسید و یا شکلی رسم کنید.

ورودی پاک کن

گاهی کاربران احتیاج پیدا می کنند که نوشته ها را از روی برد هوشمند پاک کنند. به همین منظور در جایگاه مخصوص قلم ها ، یک پاک کن هم وجود دارد .هنگامی که کاربران پاک کن را بر می دارند، سیستم هرگونه تماس را به عنوان تلاشی برای پاک کردن صفحه تفسیر می کند و شما با هر وسیله ای می توانید نوشته های برد را پاک کنید.

وقتی که کاربر هم قلم و هم پاک کن را از جایگاهشان بر می دارد، خیلی از سیستم ها ترجیح می دهند که ورودی ها لمسی را به صورت تلاشی برای پاک کردن صفحه برد هوشمند تفسیر کند.

اگر کاربری قلم و یا پاک کن مخصوص را گم کند، می تواند از هر وسیله دیگری به جای آنها استفاده کند. حس گرهای برد هوشمند فکر می کنند که اینها واقعا قلم و پاک کن مخصوص هستند و وقتی آنها دوباره در جایگاه مخصوص قلم و پاک کن قرار داده شوند ، برد هوشمند فکر می کند که  کاربر واقعا قلم و پاک کن مخصوص را در جایگاهشان قرار داده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *