چگونه از تخته سفید به عنوان یک تخته هوشمند استفاده کنیم؟

قبل از قرن بیستم، تخته‌های گچی به عنوان جزء اصلی کلاس‌های درس محسوب می‌شدند. با پیشرفت فن‌آوری، تخته‌های گچی هم پیشرفت کردند. تخته‌های سفید در اواسط قرن بیستم متداول شدند. اخیرا یک پیشرفت جدید، نحوه ارائه مطلب توسط مدرسان را تغییر داده است.

تخته هوشمند تلفیقی از تخته‌های گچی قدیمی و صفحه نمایش پروژکتور است که معلمان را قادر می‌سازد تا با اطلاعاتی که بر روی سطح تخته نمایش داده می‌شود، ارتباط برقرار کنند.

نکته: تخته هوشمند همان برد هوشمند می باشد که در کشورمان به هر دو صورت نیز شناخته شده است.

راهنمایی

  1. تخته هوشمند را به رایانه متصل کنید. هر تخته هوشمند دارای یک کابل مخصوص برای اتصال به رایانه است. شما همچنین می‌توانید از کابل USB برای این کار استفاده کنید.
  2. رایانه و تخته هوشمند را روشن کنید. برق مورد نیاز تخته هوشمند توسط رایانه تامین می‌شود. برنامه‌هایی که به همراه تخته هوشمند ارائه شده است را برای فعال کردن آن نصب کنید.
  3. یک دستگاه پروژکتور را به رایانه خود متصل کنید. اکثر پروژکتورها با تخته هوشمند سازگار هستند. از اتصال درست کابل‌ها مطمئن شوید.
  4. پروژکتور را روشن کنید تا تصویر صفحه نمایش رایانه را به تخته هوشمند منتقل کند. محل پروژکتور و بزرگنمایی آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا تصویری که در تخته هوشمند نمایش داده شده است به درستی قابل مشاهده باشد. مطمئن شوید که کناره‌های تصویر پروژکتور با لبه‌های تخته هوشمند تطابق دارد.
  5. تخته هوشمند را برای پروژکتور پیکربندی کنید. با توجه به مدل تخته هوشمندی که از آن استفاده می‌کنید باید صفحه نمایش را تنظیم کنید. این کار را می‌توانید در چند مرحله و با استفاده از لمس صفحه نمایش تخته هوشمند با استفاده از قلم مخصوص آن انجام دهید. زمانی که پیکربندی تخته هوشمند به پایان رسید می‌توانید از آن استفاده کنید.
  6. نحوه استفاده از تخته هوشمند مشابه استفاده از تخته سفید می‌باشد. به همراه هر تخته هوشمند حداقل یک قلم مخصوص ارائه می‌شود، البته شما می‌توانید قلم‌های اضافی با رنگ‌های مختلف را همانند ماژیک‌های تخته سفید، خریداری کنید. کاربرد اصلی و عمده تخته هوشمند نیز مانند تخته‌های سفید است، یعنی مدرس و دانش‌آموزان از آن برای نوشتن اطلاعات استفاده می‌کنند. این نوشته‌ها در واقع یک تصویر دیجیتالی هستند که قابلیت ذخیره‌سازی دارند، در این صورت می‌توانید یک نسخه الکترونیکی از مطالبی که در کلاس ارائه می‌شود را ذخیره کنید.

تخته هوشمند قابلیت تعامل با نرم‌افزارهای رایانه‌ای را دارد. تخته هوشمند به صورت یک صفحه نمایش تعاملی برای نمایش هرگونه نرم‌افزار از قبیل نرم‌افزارهای نمایش اسلاید و یا نرم‌افزارهای صفحه گسترده عمل می‌کند. با استفاده از تخته های هوشمند نه تنها می‌توان اطلاعات درون رایانه را نمایش داد بلکه می‌توان با رسم، نوشتن و یا مشخص کردن اطلاعات بر روی صفحه آن، با استفاده از قلم مخصوص، با تخته هوشمند ارتباط برقرار کرد. همچنین می‌توان این موارد را برای استفاده‌های بعدی نیز ذخیره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *