چگونه می‌توان با کمک یک آی‌بورد یا برد هوشمند تدریس کرد

 در طول دهه گذشته، بسیاری از مدارس از آی‌بورد یا همان بردهوشمند به عنوان یک وسیله آموزشی تعاملی در کلاس‌های درس خود استفاده کرده‌اند. یک برد هوشمند، مانند یک تخته سیاه و یا یک تخته سفید جاندار است که دارای یک صفحه نمایش بزرگ مثل صفحه نمایش رایانه می‌باشد. وجود این نوع از بردهای هوشمند و همچنین روش تعاملی ارائه دروس باعث شده تا دانش‌آموزان از حضور در کلاس‌هایی که در آن‌ها از این فن‌آوری استفاده می‌شود، لذت ببرند.

راهنمایی

  •  برنامه درسی خود را مطابق معمول تهیه کنید ولی به جای استفاده از تخته سیاه و یا تخته سفید برای ارائه مطالب، بردهوشمند را به رایانه خود متصل کرده و از آن استفاده کنید. هر چیزی که بر روی صفحه نمایش رایانه شما قابل مشاهده است را می‌توان بر روی بردهوشمند نیز مشاهده کرد. برای مثال در هنگام تدریس درس ریاضی، می‌توانید مراحل حل یک مسئله را در قالب اسلاید تهیه کنید و آن را با استفاده از بردهوشمند نمایش دهید.
  •  می‌توانید با استفاده از ماژیک‌های مخصوص، بر روی سطح یک برد هوشمند بنویسید. هر آی‌بورد دارای ماژیک‌های مخصوصی برای نوشتن است. این یک اختراع مفید برای استفاده از سطح تعاملی آی‌بورد در کلاس‌ها می‌باشد. دانش‌آموزان از برقراری ارتباط با آی‌بورد لذت می‌برند، به ویژه اگر از آن‌ها بخواهید اشکالات موجود را به سرعت اصلاح کنند.
  • به دانش‌آموزان اجازه بدهید تا برای ارائه فعالیت‌های کلاسی خود از بردهوشمند استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به جای استفاده از کتاب و کاغذ، تکالیف خود را در قالب اسلاید تهیه کرده و آن‌ها را با استفاده از بردهوشمند نمایش دهند. همچنین دانش‌آموزان سال‌های بالاتر می‌توانند از آی‌بورد برای ارائه مطالب و یا ارائه پروژه استفاده کنند.
  • با استفاده از بردهوشمند، مطالب مورد نیاز برای امتحان را دوره کنید. بسیاری از دانش‌آموزان، به منظور آمادگی برای امتحانات، تمایلی به خواندن کتاب‌های درسی ندارند. در این حالت شما می‌توانید با استفاده از سوالات متناسب با محتوای امتحانات و نمایش آن‌ها بر روی آی‌بورد به دانش‌آموزان کمک کنید.
  • شما هم می‌توانید به همراه دانش‌آموزان خود مطالب جدید بیاموزید. با توجه به نو بودن فن‌آوری برد هوشمند ، ممکن است مهارت‌های شما و دانش‌آموزانتان در استفاده از آن به یک اندازه باشد. گاهی اوقات به آن‌ها نیز فرصت دهید تا از آی‌بورد استفاده کنند، این کار به شما کمک می کند تا راه‌های ابداعی و جدیدی را برای تدریس با استفاده ازآی‌بورد پیدا کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان ۹۰ درصد از مطالبی را که از سایر دانش‌‌آموزان یاد می‌گیرند را به خاطر می‌سپارند. این موضوع بیانگر این است که بهترین روش تدریس، روشی است که در آن افراد هم‌سطح به یکدیگر آموزش می‌دهند. تدریس با استفاده از آی‌بورد، نسبت به روش‌های سنتی، فرصت بیش‌تری را برای استفاده از این روش فراهم می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *