۵ راه برای راه اندازی و مدیریت وایت برد تعاملی

وایت برد تعاملی

تحول دیجیتال در فضاهای آموزشی به سرعت در حال تغییر روش تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان است که بر نحوه کنترل و مدیریت دستگاه‌ها به منظور دست یابی به بهترین نتایج یادگیری توسط مدیران و مدیران فناوری اطلاعات در مدارس و دانشگاه‌ها تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که کلاس‌های درس شروع به استفاده از فناوری‌هایی مانند وایت برد تعاملی کرده‌اند، دانستن نحوه راه اندازی و مدیریت این دستگاه‌ها ضروری است.

ما مراحل مورد نیاز برای بهترین راه اندازی و مدیریت وایت بردهای تعاملی در مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از نمایشگرهای هوشمند و تعاملی، تحول دیجیتالی مدرسه خود را شروع کنید.

در سال‌های اخیر، بخش آموزش و پرورش، فناوری را با روش‌های آموزشی سنتی خود ادغام کرده است. شاید قبل از معرفی یادگیری ترکیبی و از راه دور، اصلا برای مدارس مهم نبود که آخرین دستگاه‌ها و راه حل‌ها را در آموزش مورد استفاده قرار دهند صرفا به این منظور که تجربه کلی آموزش و یادگیری را ارتقا دهند.

بر اساس یک نظرسنجی در خصوص فناوری‌های آموزشی که در بریتانیا انجام شد، حدود ۸۴ درصد از دبیرستان‌ها، از فناوری در کلاس‌های درس در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده یا آن‌ها را ارتقا داده اند. ۶۶ درصد نیز زیرساخت‌های موجود را در پاسخ به همه گیری کرونا برای فراهم کردن امکان یادگیری از راه دور ارتقا داده‌اند. اکثر معلمان در این مصاحبه موافق بودند که فناوری جدید معرفی شده به آن‌ها کمک کرده تا دروس را از راه دور و در کلاس، بهتر ارائه کنند.

این بدان معناست که تحول دیجیتالی مدارس باید ادامه یابد. کلاس‌های درس باید خود را با تکنولوژی‌های روز وفق دهند و به دستگاه‌هایی مانند رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت، ویدئو پروژکتور و برد هوشمند مجهز شوند. مدیران فناوری اطلاعات باید چندین دستگاه را راه‌اندازی، مدیریت و نگهداری کنند تا از طول عمر محصول، مقرون به صرفه بودن، و مهم‌تر از همه، یک محیط یادگیری مؤثر اطمینان حاصل کنند.

در این مقاله، ما به طور خاص به راه اندازی و مدیریت وایت بردهای تعاملی که به طور موثر در فضاهای آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خواهیم پرداخت. در واقع، همین نظرسنجی نشان داده است که دبیرستان‌های بریتانیا معمولاً بین ۲۱ تا ۱۰۰۰ برد هوشمند دارند. بنابراین، تجهیز تیم فناوری اطلاعات به ابزار و تخصص مناسب برای استفاده بهینه از این نمایشگرهای تعاملی ضروری است. مدیران فناوری اطلاعات نقشی کلیدی در روند تحول دیجیتال دارند تا بر فرهنگ یادگیری و آموزش مدرسه تأثیر مثبت بگذارند.

پنج مرحله زیر به عنوان راهنمای ادغام زیرساخت فناوری اطلاعات مدرسه با وایت برد تعاملی

  • مزایای استفاده از وایت برد هوشمند را به آن‌ها نشان دهید

اغلب اوقات، مردم با وضعیت موجود راحت هستند و از تغییر استقبال نمی‌کنند. متقاعد کردن آن‌ها مبنی بر اینکه دستگاه‌های جدید مانند وایت بردهای تعاملی می‌توانند وظایفی که قبلاً به خوبی انجام می‌دادند را بهبود بخشند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. آموزش دادن به ذینفعان و معلمان اصلی در مدارس برای نشان دادن قابلیت‌های نمایشگر می‌تواند کار آن‌ها را آسان‌تر کند و راه‌های جدیدی را برای آموزش باز کند.

برای تشویق آن‌ها به خرید، ارائه مزایای دستگاه و نمایش سناریوهای مختلف در کلاسی که در آن وایت برد های تعاملی می‌توانند زحمت معلمان را کم کنند، مفید واقع خواهد شد. به عنوان مثال، اگر درگیر شدن با دروس در کلاس درس مشکلی است که معلمان با آن مواجه هستند، می توانید نشان دهید که چگونه وایت برد هوشمند با استفاده از محتوای متنوع چند رسانه ای و قابلیت های صفحه لمسی بصری، همکاری در کلاس را بهبود می‌بخشند و تعامل با دانش آموز را ارتقا می‌دهند.

 

 

برد هوشمند

 

  • تصمیم بگیرید که وایت بردهای تعاملی چگونه باید استفاده شوند

از آنجایی که همه مؤسسات آموزشی دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای لازم را برای همگام شدن با دنیای دیجیتال ندارند، شروع تحول دیجیتال می‌تواند دلهره‌آور و چالش‌برانگیز باشد. فقدان استراتژی برای استفاده از هر فناوری جدیدی می‌تواند کاربران جدید را مرعوب و گیج کند و احتمالاً منجر به استفاده کمتر و اتلاف منابع شود.

قبل از خرید وایت بردهای تعاملی، تعیین اهداف روشن در مورد آنچه مدرسه امیدوار است با خرید آن‌ها به دست آورد، ضروری است. از مدیران و ذینفعان دعوت کنید تا در جلساتی برای تشریح اهداف قابل ارزیابی و اقدامات بعدی که باید انجام شود، شرکت کنند. در ادامه چند سوال که احتمالا مطرح می‌شود را بیان می کنیم:

  1. مدرسه چه انتظاری از کاربرد وایت برد‌ها دارد؟ به عنوان مثال، آیا از آن‌ها برای شروع برنامه درسی یا تقویت آموزش ورزش‌های الکترونیکی استفاده می‌شود؟
  2. دانش آموزان چگونه باید از آن‌ها در طول درس استفاده کنند؟ به عنوان مثال، آیا وایت بردها فقط برای پروژه‌های گروهی یا یادگیری به کمک ویدیو اختصاص داده شده‌اند؟
  3. آیا ساختاری برای یادگیری جدید مانند یادگیری ترکیبی وجود دارد که مدرسه بخواهد در آینده اجرا کند؟ اگر بله، چگونه می توان از وایت برد‌های تعاملی برای اطمینان از تغییر بی حاشیه استفاده کرد؟

با تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از وایت برد های تعاملی، مدرسه را در راه اندازی موفق آن کمک کرده و معلمان نیز روند پذیرش را راحت تر طی می‌کنند. برای تیم فناوری اطلاعات، باید اطمینان حاصل شود که دستگاه به حداکثر پتانسیل خود رسیده است و مدرسه در مسیر تحول دیجیتال قرار دارد.

  • وایت بردهای تعاملی را خریداری و تنظیم کنید

هنگامی که برای تهیه برد هوشمند چراغ سبز دریافت کردید، باید مطمئن شوید که مدل مناسب را با نرم افزار لازم که با فضاهای مختلف تناسب دارد، خریداری کنید. یک سالن کنفرانس در مقایسه با یک کلاس درس به اندازه صفحه نمایش بزرگتری نیاز دارد و کلاس درس احتمالاً به تاچ پوینت‌های بیشتری برای همکاری روی صفحه نیاز دارد.

نرم افزار و سیستم مدیریت کنترل  (CMS) از ویژگی‌های مهمی است که هنگام خرید تخته هوشمند باید به آن‌ها توجه کرد. تیم فناوری اطلاعات اغلب وظیفه مدیریت، به روز رسانی و کنترل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مدرسه را بر عهده دارد که شامل چندین سیستم، نرم افزار و فرآیند است. بسیاری از این وظایف باید به صورت دستی انجام شوند زیرا پرسنل فناوری اطلاعات باید هر دستگاه را با استفاده از فرآیندهای مختلف به صورت فیزیکی بررسی کنند. یک CMS متمرکز کارایی و بهره‌وری تیم فناوری اطلاعات را افزایش می‌دهد.

سایر لوازم جانبی کلیدی که باید به آن‌ها توجه داشت، پایه‌های برد هوشمند برای پرزنتیشن‌های مستقل و دوربین‌های تحت وب خارجی برای فیلم برداری واضح تر است.

  • تیم فناوری اطلاعات و معلمان را در زمینه استفاده و مدیریت وایت برد هوشمند آموزش دهید

به منظور استفاده بهینه از قابلیت‌های وایت برد تعاملی برگزاری جلسه‌ای برای نمایش ویژگی‌های مختلف آن مفید خواهد بود. به معلمان اجازه دهید تا با استفاده ازتخته هوشمند و نرم افزار آن با ابزارهای پلتفرم برای آشنایی بیشتر تمرین کنند.

تیم فناوری اطلاعات باید به یک سیستم کنترل متمرکز برای مدیریت چندینوایت برد الکترونیکی به طور همزمان عادت کند. سپس آن‌ها می‌توانند به راحتی برنامه‌ها را نصب، حذف و به روز کنند، اعلان ارسال کنند، تنظیمات امنیتی را اعمال کنند و کارهای خودکار را از راه دور برنامه ریزی کنند. این کار بسیاری از فرآیندهایIT را ساده می‌کند و پرسنل فناوری اطلاعات را از اتلاف وقت برای رسیدگی به هر دستگاهی به طور مجزا در سراسر مدرسه نجات می دهد.

  • به روز شدن وایت بردهای تعاملی خود را در آینده اثبات کنید

تعمیر و نگهداری، از نکات ضروری برای افزایش طول عمر هر محصول است. نه تنها دستگاه را با آخرین پیشرفت‌های نرم‌افزار به‌روز نگه می‌دارد، بلکه سرمایه‌گذاری‌ مدارس را نیز حفظ می‌کند. یکی از راه‌های به روز نگه داشتن بردهای هوشمند در آینده، هماهنگ شدن آن‌ها با یک کامپیوتر یا لپ تاپ است.

کلام آخر

چه در مورد مانیتورها و چه در مورد وایت بردهای تعاملی، راه‌اندازی و مدیریت مناسب چنین دستگاه‌هایی برای اطمینان از موفقیت و رضایت کلی ذینفعان، معلمان، دانش‌آموزان و تیم فناوری اطلاعات مهم است. تنها در این صورت است که تحول دیجیتال در مدارس می‌تواند تأثیر مثبتی بر نتایج آموزش و یادگیری داشته باشد.

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *