موارد استفاده برد هوشمند

امروزه تجهیزات کمک آموزشی به عنوان ابزاری در دست اساتید و آموزگاران، تاثیری بسیار بزرگ در افزایش کیفیت آموزشی گذارده است و به سادگی می توان دریافت که مواردی از قبیل تدوین استاندارد‌های جدید، پیدایش امکانات ویژه، سادگی و راحتی هر چه بیشتر در حوزه کاربری و ایجاد جذابیت‌های خاص در تکنولوژی تجهیزات کمک آموزشی، فضای کلاس‌های درس را به کلی تحت تاثیر قرار داده است.
در حقیقت هدف استفاده از تجهیزات کمک آموزشی، حل مسائل و مشکلات آموزش از طریق بررسی و کنترل کلیه عوامل مؤثر در یادگیری و مجموعه اجزای تشکیل دهنده فرآیند آموزش است. از نظر جی.آر.گاس مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری های آموزشی، تکنولوژی آموزشی عبارت است از: طرحی سازمان یافته و استقرار یک سیستم یادگیری که از مزایای روش‌های نوین ارتباط جمعی و شیوه های جدید تدریس مانند استفاده از تجهیزات سمعی و بصری و کمک آموزشی بهره برداری نماید. بسیاری از کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان با حرکت به سمت هوشمندسازی مدارس به سامان دهی بخش آموزش پرداخته اند. این امر باعث گردیده تا کشورهای در حال توسعه هم درصدد تجهیز مدارس به این تجهیزات هوشمند کننده باشند. پژوهشگران با توجه به روند هوشمندسازی مدارس به این نتیجه رسیده اند که در پایان سال ۲۰۱۱ در سراسر جهان از هر هفت کلاس یک کلاس دارای تجهیزات هوشمند کننده از جمله برد هوشمند و دیتا پروژکتور می باشد.

برد هوشمند، یا به اصطلاح فنی تر (برد هوشمند تعاملی) صفحه نمایش بزرگی می باشد که با استفاده از یک دیتاپروژکتور، تصویر قابل لمسی را از آنچه که در صفحه کامپیوتر به نمایش درآمده است، بوجود می‌آورد. نرم‌افزار برد هوشمند نصب شده بر روی کامپیوتر، این امکان را به استفاده کننده می دهد تا با استفاده از قلم مخصوص و یا انگشت دست، به کار با آن بپردازد. این نوع برد قابلیت نصب بر روی دیوار و یا پایه را دارا می باشد. برد هوشمند IBoard در مدل Classical با تکنولوژی مادون قرمز، جهت انتقال آسان و سریع مطالب و مفاهیم درسی یکی از بهترین گزینه ها برای هوشمندسازی مدارس می باشد. سازگاری کامل این برد با محیط های آموزشی، امکانات جدید ارائه مطالب با دقت و امنیت بالا، قیمت مناسب و استفاده از زبان فارسی از جمله ویژگی های برد هوشمند IBoard می باشد. برد هوشمند IBoard با استفاده از صفحه ای مقاوم، ضد آب و ضد خش امکان نگارش را به طور کامل و با سرعتی بالا فراهم می سازد.

موارد استفاده برد هوشمند

  • ارائه مطالب و مفاهیم آموزشی در کلاس های درس در مقاطع مختلف تحصیلی
  • برگزاری جلسات و نمایش موضوعات متنوع در سالن های کنفرانس سازمان ها
  • آموزش در آکادمی های علمی و ورزشی
  • استودیوهای آموزشی در تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *