آیا وایت برد تعاملی برای دانش آموزان باهوش ساخته شده اند؟

وایت برد تعاملی

 در دبیرستان ناپروویل که در غرب شیکاگو واقع شده، وایت برد تعاملی – نه تخته سیاه های گچی – اصلی ترین تجهیزات هرکلاس را تشکیل می دهند. این تخته ها که به برد های هوشمند معروف شده اند (نام آنها توسط اولین سازنده شان گذاشته شده است)، درحقیقت پروژکشن هایی هستند که به یک کامپیوتر وصل می شوند و هرآنچه که توسط ویدئو پروژکتور قابل نمایش باشد روی این بردها دیده شده و قابل ذخیره سازی روی کامپیوتر است.
آنچه که باید بدانید گزارشی است که از کاربرد این بردهای هوشمند در ناپروویل ارائه شده که نشان می دهد تمرین های خلاقانه ای در این دبیرستان دولتی بزرگ توسط این تکنولوژی در عمل انجام پذیرفته است. علاوه بر وایت برد تعاملی ، واحد ریاضیات از سیستم های پاسخگویی سریع نیز در کلاس ها برای مشارکت دانش آموزان بهره برده است.

اما آیا  تکنولوژی وایت برد تعاملی به همه بچه ها در یادگیری کمک می کند یا تنها تعدادی از آنها که نابغه هستند می توانند از آن بهره ببرند؟

معلمان در ناپروویل جزو افرادی هستند که اعتقاد دارند :”برنامه درسی من پیش از استفاده از این بردها سال به سال تغییر چندانی نمی کرد.” معلم ریاضی – دیوید اسلادکی – اذعان داشته:”اما در حال حاضر من توانایی تغییر همه چیز را در این برد دارم و می توانم هرچیزی را جابجا یا به آن وارد کنم برای من به عنوان یک معلم این برد بسیار جالب است.”
اسکات میلر، دستیار آموزش ریاضی در NCHS از به کار بردن یک تکنولوژی جدید در کلاس درس ابراز رضایت کرده و گفته :”حالا من می توانم از انگشتانم استفاده کنم و فرصت هایی را برای دانش آموزان ایجاد کنم که با مطالب تعامل برقرار کنند.”
این وایت برد تعاملی هوشمند که در اصل برای کاربردهای تجاری توسعه یافته اند در حال حاضر روند رو به رشدی در آموزش پیدا کرده اند. طبق گفته مرکز مشاوره فیوچرسورس که صنعت وایت برد تعاملی را پیگیری می کند :”طی ۱۰ سال گذشته، وایت برد های هوشمند به عنوان یکی از تجهیزات نمایشی بسیار گسترده در اکثر کلاس های درس نصب شده و در سال ۲۰۰۹ این صنعت به یک بیلیون دلار دست پیدا کرده است.”
سازنده تخته هوشمند بیان کرده که این وایت بردها در بیش از ۱٫۵ میلیون کلاس نصب شده و توسط بیش از ۳۰ میلیون دانش آموز در سراسر جهان مورد استفاه قرار گرفته است. با توجه به تحقیقات انجام گرفته، آنها نشان داده اند که وایت برد های تعاملی دارای مزایایی همچون مشارکت دانش آموز، ایجاد انگیزه در دانش آموز و کمک به او در یادگیری و حفظ مطالب در ذهن خود هستند.
البته این تجهیزات جذاب و خلاقانه لزوماً ارزان نیستند. قیمت بردهای هوشمند بین ۵۰۰ دلار بدون ویددئو پروژکتور و کامپیوتر تا بیش از ۴۰۰۰ دلار بازهم بدون دیتا پروژکتور و کامپیوتر متغیر است.
تحقیقات آکادمیک روی استفاده از وایت بردهای تعاملی تا حد زیادی انجام گرفته و همگی نشان دهنده رضایت کامل دانش آموز و معلم از این تکنولوژی جدید است.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *