حس یک تجریه جدید آموزشی

تکنولوژی آموزشی مطالعه ای در زمینه تسهیل و تسریع در امر آموزش و بهبود شیوه های ارائه مطالب است. تکنولوژی های نوین شانسی مضاعف در زمینه دستیابی به دانش و اطلاعات در اختیار قرار می دهد.

بهره گیری از تکنولوژی های گوناگون در امر آموزش منجر به تغییرات مثبتی در شیوه های آموزشی در سراسر دنیا می شود. برخی از این مزایا در اینجا عنوان شده است:

  • دسترسی به اطلاعات

سالها پیش تصور دستیابی به اطلاعات بدون خروج از خانه برایمان غیر ممکن بود. زنان خانه دار روش تهیه غذاهای جدید را  از کتاب هایی که از کتابخانه به امانت می گرفتند به دست می آوردند. مردان اطلاعات در زمینه تجارت، اقتصاد و مسایل اجتماعی را از طریق روزنامه ها به دست می آوردند. دانشجویان مطالب مورد نیاز برای تحقیق ها و پروژه های خود را از طریق کتابخانه ها به دست می آوردند. امروزه اطلاعات به راحتی از طریق اینترنت قابل دستیابی است. همچنین واحد های درسی آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس قابل ارائه به داننشجویان است.

  • کمک به حفظ محیط زیست

هزاران مدرسه و موسسه آموزشی در هر کشوری وجود دارد. حال آیا می توانید تصور کنید چه میزان کاغذ برای انتشار کتاب ها و کپی ها نیاز است. با استفاده از تکنولوژی های آموزشی نیازی به خرید کتاب نیست. مدارس هوشمندی وجود دارند که مجهز به کامپیو ترهایی بجای کتابخانه هستند که در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

  • ایجاد اشتیاق مضاعف برای آموزش

با پیشرفت اختراعاتی از جمله اینترنت محبوبیت تکنولوژی آموزشی افزایش یافته است. روش ارائه دروس به صورت هوشمند جایگزین روش های سنتی شده است. کلاس های هوشمند شامل دیتا پروژکتورها و بردهای هوشمند باعث افزایش میزان پیشرفت دانشجویان شده است.

  • تسهیل در تدریس

روش های مختلفی برای ارتقای کیفیت تدریس با استفاده از تکنولوژی آموزشی وجود دارد. با استفاده از تکنولوژی روش های مختلفی برای بررسی پیشرفت دانشجویان وجود دارد. همچنین سیستم های صوتی و تصویری ارائه مطالب، ویدئو پروژکتورها و تخته های هوشمند برای ارتقای انتقال مطالب و افزایش درک مطلب برای دانشجویان وجود دارد.

  • تکنولوژی آموزش را لذت بخش کرده است

ترغیب دانشجویان به یادگیری کاری دشوار است. از این رو آنها از شیوه ای که استاد از  وایت بردهای هوشمند یا تکنولوژی های صفحه های لمسی بهره می برد بیشتر استقبال می کنند. استفاده از برد های هوشمند برای کودکان بسیار جذاب است. استفاده از تکنولوژی های آموزشی پروسه یادگیری را هم برای دانشجویان و هم برای اساتید لذت بخش تر کرده است.

نباید مزایای استفاده از تکنولوژی آموزشی را در دنیای امروز دست کم بگیریم. امروزه مدارس و کلاس های هوشمند توسط افراد مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه برای کودکان واقعا لذت بخش بوده و دانش آموزان زیادی اخیرا از دبیرستان های هوشمند فارغ التحصیل شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *