تخته سفید چیست؟ برد هوشمند چیست؟

واژه «تخته سفید» بیانگر اختراع سطح پایین یک تخته با سطحی شیشه‌ای و سفید رنگ است که می‌توان با استفاده از ماژیک‌های مخصوص، مانند نوشتن با گچ روی یک تخته سیاه، بر روی آن نوشت. در حال حاضر تخته سفید در بسیاری از کلاس‌های درس جایگزین تخته‌‌های گچی قدیمی شده است. تخته‌های دارای فن‌آوری سطح بالا، آن‌هایی هستند که با اتصال به رایانه امکان تعامل کاربر با تخته را فراهم می‌کنند. همچنین تخته سفید اینترنتی یک فضای تعاملی آنلاین در دنیای مجازی می‌باشد. هر یک از این سه نوع تخته سفید بر روی چگونگی نمایش اطلاعات تاثیرگذار بوده‌اند.

تخته سفید با فن‌آوری سطح پایین

می‌توان بر روی تخته‌های سفید، مانند تخته سیاه، مطلبی نوشت و یا آن‌ها را پاک کرد. این نوع از تخته‌های سفید در اندازه‌های گوناگون عرضه شده است. نوع کوچک‌تر آن به راحتی در میز دانش آموزان جای می‌گیرد در حالی‌که تخته‌های بزرگ‌تر برای نصب بر روی دیوار دفتر کار و یا کلاس درس مناسب هستند. برای نوشتن بر روی آن‌‌ها، به جای استفاده از گچ، باید از ماژیک‌های قابل پاک شدن و مخصوص تخته‌های سفید استفاده کرد. سایر ماژیک‌ها ممکن است به خوبی ننویسند و پاک نشوند و به سطح تخته آسیب برسانند. دلیل استفاده از ماژیک‌های قابل پاک شدن، تولید غبار گچ و ایجاد مشکلات تنفسی و حساسیت است. این ماژیک‌ها بدون نقص هم نیستند. آن‌ها بویی تولید می‌کنند که ممکن است باعث اذیت شدن افراد شود.

تخته سفید تعاملی یا برد هوشمند

سطح تخته سفید تعاملی یا برد هوشمند نه تنها برای نوشتن با استفاده از ماژیک مناسب است بلکه کاربر می‌تواند با لمس آن با تخته ارتباط برقرار کند. تخته سفید تعاملی برای ایجاد ارتباط به نرم‌افزارهای ویژه، رایانه و ویدئو پروژکتور نیاز دارد. زمانی که تمام این امکانات وجود داشته باشند می‌توان تعامل را شروع کرد. برای مثال راه‌های گوناگون تعامل با تخته سفید شامل دریافت نکات، ویدئوها و سایر تصاویر و استفاده از اینترنت (درصورتی که کامپیوتر قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد) است.

تخته سفید اینترنتی

از تخته سفید اینترنتی می‌توان به عنوان یک ابزار برای چَت و رسم شکل استفاده کرد. افرادی که در زمان استفاده از تخته سفید اینترنتی در گروه حضور دارند می‌توانند مطالب خود را بر روی تخته بنویسند و یا رسم کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند مطالبی که دیگران می‌نویسند و یا رسم می‌کنند را ببینند. تمام ارتباطات با استفاده از اجرای برنامه مورد نظر و بر روی صفحه نمایش رایانه کاربر اتفاق می‌افتد. امکان کپی کردن تصاویر از سایر نرم‌افزارها مانند مایکروسافت وُرد و استفاده از آن‌ها باعث شده تا کار با این اپلکیشن بسیار راحت باشد. بسیاری از نرم‌افزارهای چَت مانند ام. اس. ان. مسنجر و یاهو مسنجر از قالبیت درون ساختاری تخته سفید برخوردار هستند.

ویژگی های مشترک هر سه نوع تخته سفید

هر سه نوع تخته سفید امکان نمایش اطلاعات از پیش آماده شده را به بیش از یک نفر فراهم می‌کنند. می‌توان از تخته‌های سفید به عنوان سطحی برای نمایش رسانه‌های غیر تعاملی استفاده کرد. نهایتا، می‌توان از تخته سفید به عنوان ابزاری برای جلب مشارکت افراد شرکت کننده در کلاس استفاده کرد.

قیمت برد هوشمند

نرم‌افزارهایی مانند یاهو مسنجر یا ام. اس. ان. مسنجر دارای تخته سفید اینترنتی هستند. قیمت تخته سفیدهای معمولی از چند دلار برای اندازه‌های کوچک آغاز شده و با افزایش اندازه، قیمت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. تخته سفیدهای تعاملی (برد هوشمند) گران‌ترین نوع تخته‌های سفید هستند. قیمت آن‌ها از چند صد دلار آغاز شده و بسته به نوع، لوازم جانبی و قابلیت‌ها، تا چند هزار دلار افزایش می‌یابد. برای کسب اطلاع دقیق از قیمت آنها می توانید با شرکت مهندسی نوآوران تحقیق تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *