استفاده خلاقانه از تکنولوژی در مدارس هوشمند

در ۲۶ مارس ۲۰۱۴، حوزه های برتر مدارس هوشمند در دهمین سالگرد بررسی حوزه های آموزشی دیجیتال توسط مرکز آموزش و پرورش دیجیتال (CDE) و انجمن هیئت مدیره مدارس ملی (NSBA) اعلام گردید. در این بررسی، هیئت مدیره و حوزه های مدارس برتر که از تکنولوژی برای مدیریت حوزه خود، برقراری ارتباط با دانش آموزان، والدین، جامعه و بهبود فعالیت های آن حوزه استفاده می کنند، را نشان می دهد.

نتیجه این بررسی در سال ۲۰۱۴، حوزه های آموزشی می باشند که استفاده وسیعی از تکنولوژی های مبتکرانه در سطح منطقه و کلاس را انجام داده اند.

در اینجا مثال هایی از تکنولوژی و اطلاعات استفاده شده در این حوزه های آموزشی که براساس نام نویسی دانش آموزان، در هر رده بندی در ردیف اول قرار داشته اند، آورده شده است.

  • جلسات هیئت مدیره مدرسه در مدارس دولتی ایالت پرنس ویلیام در ویرجینیا به طور زنده، آنلاین و همچنین از طریق پادکست و در صورت درخواست، ارتباط افراد به صورت دیجیتالی بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی آنها در محل برگزاری جلسه باشد، را نمایش می دهد. این افراد استفاده از شبکه های اجتماعی همچون ایمیل، وبلاگ ها، تالارهای گفتگو و دیگر شبکه های اجتماعی را با آغوش باز پذیرفته اند. آنها از توئیتر به عنوان بخشی از سیستم ارتباطی با والدین، دانش آموزان و جامعه استفاده می کنند و به دانش آموزان روش ها و استانداردهای مناسب برای مشارکت، بیان مشکلات شخصی، چگونگی کاربرد این تکنولوژی ها و قوانین و مقررات مربوط به فضای مجازی را آموزش می دهند. علاوه بر این، آنها توانستند سیستم دبیرستان مجازی (VHS)، شامل ۲۲ درس برای بیش از ۹۰۰۰ دانش آموز، را نیز فراهم کنند.
  • مدارس دولتی ایالت هنری (Henry)، بزرگترین ابتکار نمونه دیجیتالی در ویرجینیا را دارد. در حال حاضر، کتاب علوم دانش آموزان کلاس ششم بصورت هوشمند طراحی شده است که هدف آن ها ارائه کتب درسی بیشتری بدین شیوه است تا ارتباط دانش آموزان به طور هوشمند امکانپذیر باشد. علاوه براین، اپلیکشن جدید موبایل برای ارتباط والدین، نه تنها والدین و دانش آموزان را به اپلیکشن های مشابه متصل می کند، بلکه قادر به پخش برنامه های تحصیلی در دیگر دستگاه های موبایل نیز می باشد.
  • مدارس دولتی اسپرینگ فیلد (Springfield) در ایالت نیوجرسی، به تحویل لپ تاپ به دانش آموزان ادامه داده است، این کار باعث ایجاد محیط مجازی بدون هیچ کتب درسی در کلاس های درس شده است. معلمان از برنامه درسی مبتنی بر وب استفاده می کنند و تمام دانش آموزان و معلمان از قفسه های قفل دار الکتریکی برخوردار می باشند.

به گفته Alan Cox، نائب رئیس ارشد مرکز آموزش دیجیتال (CDE)، ” مدارس و حوزه های آموزشی، تکنولوژی را با آغوشی باز پذیرفته اند. دیدن روش های خلاقانه و همچنین چگونگی استفاده آنها از تکنولوژی، برای آموزش و پرورش به طور مؤثر، بسیار هیجان آور است. این مدیران از آموزش هوشمند، به عنوان یک انگیزه برای دیگر حوزه های آموزشی در کشور استفاده می کنند که با تلاش های خلاقانه خود، باعث ایجاد محیط های آموزشی مناسب برای دانش آموزان امروزه شده اند. به تمامی برنده های امسال تبریک می گوئیم”.

به گفته Thomas J. Gentzel، مدیر اجرایی انجمن هیئت مدیره مدارس ملی (NSBA)، ” نوآوری های تکنولوژی، هیئت مدیره مدارس محلی را قادر می سازد تا با جوامع خود بهتر در ارتباط باشند همچنین دانش آموزان و معلمان را در شیوه های آموزشی نوین که یک دهه پیش غیر قابل تصور بودند، را پشتیبانی می کنند. بررسی حوزه های آموزش هوشمند در سال ۲۰۱۴، نمونه های قدرتمندی از نقش تکنولوژی در دگرگونی آموزش عمومی را ارائه نموده اند”.

ده رتبه اول به حوزه های آموزشی و هیئت مدیره مدارسی تعلق گرفت که معیارهای تکنولوژی را در تکامل آموزش به صورت هشومند، به طور صحیح و کامل همان طور که در سؤال های این بررسی بیان شده بود، انجام داده اند.

اسامی برنده های ردیف اول در هر طبقه بندی به ترتیب ذیل می باشند:

مدارس دولتی ایالت پرنس ویلیام، (با بیش از ۱۲۰۰۰ دانش آموز)

مدارس دولتی ایالت هنری، (بین ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دانش آموز)

مدارس دولتی اسپرینگ فیلد، ( کمتر از ۳۰۰۰ دانش آموز)

همه حوزه های مدارس دولتی در آمریکا، واجد شرایط شرکت در این بررسی می باشند که در سه گروه بر اساس تعداد دانش آموزان نام نویسی شده در آن، دسته بندی می شوند.

مرکز آموزش دیجیتال از سازمان غیر انتفاعی Sprint برای حمایت از این بررسی و همچنین حمایت آنها از حوزه های آموزشی در سراسر کشور قدردانی و تشکر کرد.

توضیحی درباره انجمن هیئت مدیره مدارس ملی (NSBA)

این انجمن حامی اصلی آموزش عمومی است و از برابری حقوق و برتری در آموزش عمومی از طریق رهبری و مدیریت هیئت مدیره مدارس، فعالیت می کند که مؤسسه های آموزشی استانی را راه اندازی کرده است که بیش از ۹۰۰۰۰ نفر در سراسر آمریکا در این مؤسسات عضو می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *